Wat heeft geleid naar het bouwen van een kinderhospice

In de podcast deelt initiator Christel Hafmans haar persoonlijke verhaal wat haar heeft geleid naar het bouwen van het kinderhospice.

Hier een fragment uit de podcast.
"Na het gesprek met mijn vader over het Kinderhospice Binnenveld laat ik mijn eigen emoties toe.

In mijn meditaties voel ik mijn eigen verdriet na de miskramen en voel ik weer dat er meer is tussen hemel en aarde. Ik voel waarom de zieltjes even bij mij nestelden en daarna weer verder gingen. Ik voel mijn verlangen dat ik er wil zijn voor de kinderen die terminaal ziek zijn en zullen doodgaan. Ik voel hoe waardevol hun leven hier op aarde is en wil ondersteunen in hun laatste fase van het leven, waarna zij deze aarde zullen verlaten.

Ook voel ik het verdriet van de ouders waarvan het kind terminaal ziek is en de rouwverwerking als je jouw kindje moet laten gaan. Ook deze ouders wil ik ondersteunen.

Ik maak mijn gevoel steeds concreter en zet vervolgstappen…."

De gehele podcast kun je hier beluisteren.

podcast kinderhospice kwatroBenieuwd naar meer podcast over de dood en het leven?

In de podcast 'Als de dood voor het leven'
nemen Anne-Aimée en Christel jullie mee in de zoektocht wat de dood voor hen betekent. Ze hebben hiermee de missie: het licht en het donker in onszelf omarmen en het bespreekbaar maken van de dood.

Lees hier meer over de realisatie van een huis, net als thuis

© 2022 Stichting Kinderhospice Kwatro  |  Privacyreglement  |  FAQ  |  Venrayseweg 89a, Horst aan de Maas  |  KvK 84520906  |  RSIN 863243071