Wat wil een ernstig ziek kind?

Een ernstig ziek kind wil genieten ondanks dat het zijn of haar laatste dag kan zijn.

Kinderen willen voelen dat ze helemaal oke zijn zoals ze zijn. Met fijne dingen en minder fijne dingen. Ze willen gezien worden. Niet om wat ze kunnen maar om wie ze zijn. Ze hebben het nodig dat er naar ze geluisterd wordt. Zonder oordeel of dat iemand iets wil oplossen. Ze willen dat er belangstellende vragen worden gesteld en dat ze uitgenodigd worden om te blijven vertellen.

Kinderen doen hun best. Ze vinden het fijn als anderen dat weten, als anderen dit zien.
Ze hebben vertrouwen nodig, daar krijgen zij vertrouwen van. Zodat ze het leven durven los te laten en dat ze weten dat het met hun dierbaren goed zal gaan als ze er niet meer zijn.

Kinderhospice Kwatro wil dit bieden. Een huis net als thuis. Met kinderhospice Kwatro bieden wij een ontspannen plek waar het kind mag spelen, lachen en beleven met de benodigde professionele zorg.

In de training van vreugdevol ouderschap van Elise Verheul hebben we geleerd hoe we een kind hierin kunnen ondersteunen.

Kinderen hebben de mogelijkheid om naar buiten te gaan, ook al is dat lastig. Hier krijgen de kinderen de ruimte om met andere kinderen de dingen te leren die ze interessant vinden op de manier die binnen de mogelijkheden ligt. Ook bieden wij papa, mama en anderen dierbaren de gelegenheid om zich te ontspannen en stil te staan bij hun eigen verwerkingsproces.

Dit alles zodat de wijsheid van het kind kan voortleven. Ook als ze er niet meer zijn.

handtekening team kwatro

NB. De afbeelding is een acquarel van Nina Coco

Streep paars lang

steun kinderhospice kwatro

Dit is Elisa. Ze is 9 jaar. Ze zit in een rolstoel die zij met souplesse door de gangen laat rijden en draaien. Toen zij 6 maanden oud was, is bij haar een spierziekte geconstateerd. Ze is een vrolijke, gezellig meid en babbelt honderduit. Ze heeft complexe medische zorg nodig die haar ouders al 8 jaar geheel zelf hebben gegeven. De ouders die zoveel rust, genegenheid en liefde uitstralen, vertellen dat Elisa in het kinderhospice enorm opbloeit en zij er ook zo eens even uitkunnen.

Deze foto van Elisa is genomen in 2010 door de Rooyse Ladies in kinderhospice Binnenveld in Barneveld.

Streep paars lang

© 2022 Stichting Kinderhospice Kwatro  |  Privacyreglement  |  FAQ  |  Venrayseweg 89a, Horst aan de Maas  |  KvK 84520906  |  RSIN 863243071