Welk beeldmerk past bij het Kinderhospice Kwatro?

Voordat de concrete naam Kwatro er was, kwam er tijdens een meditatie een beeld van vier hartjes. Ieder hartje met zijn eigen kleur en in elkaar overlopend. De hartjes zijn in een lijn met elkaar verbonden. Het is een ononderbroken lijn en het blijft doorstromen. Net als een lemniscaat.

Dit beeld staat symbool voor hoe verschillende zorgprofessionals versterkend samenwerken om samen integrale kindzorg te bieden.

Toen was het tijd dit beeld vorm te geven.
Toen het eerste beeldmerk gereed was, dachten we dit is het, maar we voelden het nog niet.

De hartjes en de verbindende lijnen moesten wit zijn omdat dit het zuivere licht uitstraalt. Het staat voor verbinding van lichaam, geest en ziel, en hemel en aarde. Ik zag ook duidelijk de kleuren rood, oranje en geel in een bewegende bal. Deze kleuren vormen de basis in ons leven. Maar ja, hoe krijg je dit beeld nu omgezet in een passende vorm?

Met dank aan Anke van Horne voor haar creativiteit. Doordat zij super goed is in iets wat iemand vertelt visueel te maken, heeft het kinderhospice een beeldmerk gekregen. Het verrassende is, het lijkt op een klavertje vier. Ook een kind dat ernstig ziek is en weet dat het dood gaat, wil nog volop leven.

beeldmerk kinderhospice kwatro   eerste ontwerp kinderhospice kwatro

© 2022 Stichting Kinderhospice Kwatro  |  Privacyreglement  |  FAQ  |  Venrayseweg 89a, Horst aan de Maas  |  KvK 84520906  |  RSIN 863243071